خريد باتري اصلي تلفن همراه

خريد باتري يو پي اس

خريد باتري اصلي تلفن همراه

۶۲ بازديد

تلفن همراه به علت قابليت جابجايي خود ملزم به استفاده از باتري بوده و از آنجا كه اين باتري ها طول عمر خاصي دارند كه با طريقه و مدت زمان استفاده كاربر رابطه مستقيم دارد پس از مدتي به علت خرابي يا تمام شدن عمر مفيدشان بايد تعويض گردند. همان طور كه احتمالا ميدانيد در بازار يا وب سايت هاي اينترنتي كالاهاي تقلبي و غير اصلي نيز به وفور يافت شده و براحتي به فروش ميرسد.بر كسي پوشيده نيست كه همواره يكي از دغدغه هاي خريد لوازم الكترونيكي مبحث اصلي يا كپي بودن اجناس است. مشتريان هميشه به دنبال خريد كالاي اصلي و با كيفيت بوده و فروشندگان هم ادعاي فروش و عرضه ي باتري اصلي را دارند. در اين مقاله سعي ميكنيم تجربيات خود را در مورد خريد يك باتري درجه يك و اصلي با شما دوستان و كاربران عزيز در ميان بگذاريم.با ما همراه باشيد.

روش هاي تشخيص باتري اصليِ گوشي

به طور كلي روش هاي تشخيص باتري اصلي از باتري هاي تقلبي يا كپي به دو دسته ظاهري(عملي) و باطني(غير عملي) تقسيم ميشود. ضمنا در اين مقاله فرض بر اين است كه شما باتري اصلي يا تقلبي براي مقايسه در اختيار نداريد چون بسياري از ويژگي هاي خيلي كوچك اين محصولات فقط با كنار هم قرار دادن هر دو نمونه قابل تشخيص مي باشد.

با دو روش كلي امكان تشخيص باتري هاي اصلي و تقلبي در تلفن همراه از يكديگر وجود دارد .

روش هاي تست باطني (غير عملي):

در اين روش شما بايد پوسته خارجي باتري يعني استيكري كه سازنده باتري چاپ كرده و دور باتري چسبانده را از بدنه اصلي باتري جدا كرده و موارد خاصي را بررسي كنيد كه همينجا از شرح و توضيح اين مورد و روش هاي جزيي مربوط به آن به چند علت مهم اجتناب ميكنيم

اول اينكه با مخدوش كردن ظاهر باتري كالاي شما از گارانتي خارج شده و به فرض اينكه باتري غير اصلي خريده باشيد فروشنده تحت چنين شرايطي باتري شما را تعويض يا مرجوع نخواهد كرد علت دوم اينكه در صورت نداشتن تخصص و تجربه كافي ممكن است در حين جدا كردن استكير مذكور ، شما به قطعه NFC چسبيده به بدنه باتري آسيب جدي برسانيد . اين روش فقط بايد توسط افراد متخصص انجام شود و به دليل تخصصي بودن آن به سراغ روش هاي عملي يا همان ظاهري كه كاربرد بيشتري دارند ميرويم.
روش هاي تست ظاهري ( عملي ):

در اين روش ها شما با مواردي آشنا ميشويد كه ميتوان هنگام خريد باتري براحتي مشاهده و بررسي كرد و سپس نسبت به خريد اقدام كرد .
شكل و ظاهر بسته بندي باتري موبايل :

حداقل 90 درصد باتري هاي اصلي موجود در بازار بدون پك و بسته بندي شركتي هستند ولي اين مورد نميتواند ملاك خريد و تشخيص كيفيت باشد . توصيه ما اين است به باتري هاي پك دار و داراي بسته بندي شكيل و شركتي اعتماد نكنيد . در مبحث خريد باتري تلفن همراه معمولا ظاهر بسته بندي باتري رابطه عكس با كيفيت و ظاهر خود باتري دارد . يعني به هر ميزان كه بسته بندي باتري شكيل تر و پر زرق و برق تر باشد احتمالا كيفيت خود باتري پايين تر مي باشد .باز هم تاكيد ميكنم اين يك روش معمول است ولي قطعي نيست و ممكن است بعضي شركت ها باتري هاي درجه يك ، خوب و گارانتي دار موبايل را نيز به سفارش تجار ايراني با بسته بندي شركتي و شكيل وارد كشور كنند.

تاريخ ساخت باتري :

صرف نظر از اينكه باتري شما تقلبي ، هاي كپي يا اصلي باشد. بستهبندي داشته باشد يا نه يك موضوع بسيار مهم در مورد خريد باتري اصلي تلفن همراه وجود دارد كه معمولا توسط فروشنده ها و يا حتي وب سايت هاي اينترنتي به اطلاع مشتري و مصرف كننده نميرسد . تاريخ ساخت باتري بسيار مهم است.تمامي باتري هاي اصلي كه در خاص باكس به فروش ميرسد داراي تاريخ ساخت دقيق ميباشد . تاريخ توليد باتري از اين جهت مهم است كه شما اگر با كيفيت ترين باتري اصلي را هم تهيه كنيد ولي از تاريخ توليد آن 2 يا 3 سال گذشته باشد آن باتري هيچ ارزشي نداشته و نهايتا در عرض 4 تا 6 ماه خراب خواهد شد و يا در بعضي موارد زماني كه به دست مصرف كننده نهايي ميرسد از قبل فاسد شده است و عملا قابل استفاده نيست. در شكل زير ميبينيد كه تاريخ ساخت اين باتري مربوط به سال 2012 است كه خب مسلما خريد اين باتري توصيه نميشود .

اما در تصوير زير بر خلاف تصوير بالا باتري اصلي گوشي سامسونگ اس 3 را براي شما قرار داديم. همان طوركه مشاهده ميكنيد تاريخ ساخت مربوط به سال 2018 مي باشد .خريد اين باتري معقولانه و به صرفه است.

ظاهر باتري:

ظاهر باتري اصليِ موبايل بسيار مهم است. نوشته هاي چاپ شده روي استيكر ، برش و طرز چسبيدن استكير به هسته مركزي ، مرتب و استاندارد بودن آن از موارد قابل توجه است كه ميتوان هنگام خريد به راحتي بررسي كرد. به طوريكه در نمونه هاي تقلبي با مواردي همچون پاك شدن حروف چاپ شده روي استيكر ، نداشتن تاريخ ساخت ، برش كج و مشكل دار استيكر ، باز شدن چسب استيكر يا همان شكاف بين استكير و بدنه اصلي (حالت هوا افتادن زير استيكر ) و … روبرو هستيم در صورت مشاهده هر كدام از اين موارد به احتمال خيلي زياد باتري مذكور اصلي نمي باشد . مورد بسيار مهمي كه براي تمام باتري ها صدق ميكند و در خريد باتري بسيار حائز اهميت است نداشتن برآمدگي يا اصطلاحا باد كردگي در باتري است كه معمولا در اثر فساد به وجودآمده و براي باتري هايي به وجود مي آيد كه تاريخ انقضاي آنها به سر آمده است. بهترين تاريخ شروع استفاده از باتري حداكثر تا 1 سال بعد از تاريخ توليد است .

داشتن NFC :

قطعه NFC در باتري هايي كه مربوط به تلفن هاي داراي NFC هستند بايد در باتري اصلي وجود داشته باشد . يك استثنا در اين مورد وجود دارد، برخي شركت هاي سازنده باتري در كشور چين باتري هايي بسيار با كيفيت توليد ميكنند ولي به خواست تاجر سفارش دهنده براي پايين آمدن قيمت تمام شده اين قطعه در باتري هاي درجه يك كار نميشود تنها چيزي كه مسلم است وجود اين قطعه بهتر از نبود آن در باتري است.

گارانتي :

تمام باتري هاي اوريجينال و درجه يك گارانتي دارند . شما هم با خريد باتري اصلي از خاص باكس ميتوانيد از گارانتي تعويض بي قيد و شرط يكساله استفاده نماييد . باتري هاي بدون گارانتي يا با گارانتي كمتر از سه ماه معمولا اصلي نيستند و خريد آنها توصيه نميشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.